Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TT

Čapek je příšernej. Maloměšťáctvím možná taky, ale především tou svou vtíravou vírou v nadpřirozeno. Kdyby mu ty jeho výtvory vyšly na pokračování v Nedělním listu nějakého biskupství, byly by tam dnes na správném místě. Zapomenuty.

0 9
možnosti
MP

Myslím, že ne všechno od Karla Čapka je stejně dobré.Některé jeho romány jsem nedočetl.Ale Povídky z jedné a druhé kapsy, Hovory s TGM, jeho cestopisy jsou podle mne vůbec nejlepší, které jsem četl, mají pořád obecnou platnost, Čapek viděl nadčasově, Matka,Válka s mloky a pod. Čapek měl velký cit pro člověka, bylo v něm kus sympatického češství, miloval "malého" člověka...Před několika lety jsem jeho Dášenku viděl v knihkupectví v Lisabonu pod názvem DAchenka...

2 1
možnosti
KT

Velká karma.

Móda plivat na historii není nijak nová, hlupáci, kteří si myslí, že spasí svět a právě objevili tu nesprávnější pravdu, budou vždycky a za pár let na ně budou kálet zase noví mladí se stejnou představou o své jedinečnosti.

12 0
možnosti
JL

Taky mám rád Karla Čapka, a to jsem měl vždy navzdory tvrzením našich některých intelektuálů, že Josef Čapek byl větší umělec. Četl jsem dost jeho knih - i Hovoy s TGM, různé hry, trilogii, povídky aj. Pynsent nemá rád maloměšťáky a prý je na KĆ všechno "špatně", škoda že se ho autor rozhovoru nezeptal, co tím má konkrétně na mysli - na to "všechno špatně"? Že byl Čapek pacifista a měl rád lidi, ale v nouzi nejvyšší radil poslat posledního syna do války, to je taky špatně? že měl rád psy a psal pohádky pro děti - to je taky špatně? že byl zahradník - to je taky špatně? že varoval lidi před jejich katastrofickými vynálezy (Krakatit)- taky špatně????, Divné. Existuje rčení "bláznivý Angličan " - třeba je to případ právě Pynsenta, je to zábavný podivínský cvok, OK, každý jsme nějaký. Ale Karel Čapek byl hlavně velký spisovatel a skvělý člověk, to je jedno zda se narodil na vesnici, v malém městě nebo v paneláku v Praze - mentálně to žádný malý člověk nebyl, naopak. Pynsentovi se z Británie jeví jako malý - OK, totéž mu vyčítali komunisti - buržoazní, maloměšťácký pacifista, nechápe naše velké ideje. KČ velmi dobře kritizoval komunismus už ve 20.letech (Proč nejsem komunista.). Britové jsou velmi talentovaný národ. Pokud ale kritik říká, že Durych je lepší....Pokoušel jsem se kdysi Durycha číst a nebavilo mě to. Kdo dnes zná Durycha? Pár lidí znáš ještě KĆ, mladí v něm určitě zalíbení nemají - byl to autor do své doby, sám říkal, že píše aktuálně, protože věří, že to tak má být.

12 0
možnosti
KJ

Pravdu díte. Pan Pynsent mi přijde jako levičácký elitář.

1 0
možnosti
JN

J13o69s66e10f 96N89i90k79l

2. 9. 2018 11:25

..."Karel Čapek se svým dílem obhajuje sám"...R^..už i ti Angláni jsou fakt ujetí...

9 0
možnosti
  • Počet článků 427
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3415x
Jsem