Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
W

Wendolene

21. 12. 2008 20:15
Neni divu, ze mnozi zidovsti ucenci pohlizeji

na tento svatek podezirave...to , co z nej udelali hlavne Americane, je nechutne. Puvodne nabozensky svatek, pozdeji hlavne svatek pro deti,  se zmenil v neco ne tak cisteho, komercniho. V dobe vanoc se prodavaji veskere serepeticky jako na vanoce, ubrousky, kde je menorah, prani Vesela Hanukkah, svicny Menorrah ( samozrejme Made in China), apod. A vite, ktery svatek slavi vsichni zide nejvice, i kdyz nejsou hluboce verici? Neni ho Hanukkah, ale Passover ( Pascha).

0 0
možnosti
VT

Věra Tydlitátová

21. 12. 2008 20:17
Re: Neni divu, ze mnozi zidovsti ucenci pohlizeji

Wendolene, tentokrát souhlasím.

0 0
možnosti
DB

doktor_bota

21. 12. 2008 20:11
Zajímavé povídání.

Je zvláštní vidět, jak původní záměry Kazatelů (autorka ví) přerostly v provádění symbolických obětí (někde i ne-symbolických), jak původně jeden ze sumerských kmenů prošel náboženskou kůrou středního východu a poté, co ztratil kontakt z ostatními kmeny, vyhlásil a exportoval svého boha (původně člena mnohočetného pantheonu) za všemocného, všepřítomného, vševědoucího.... Píšu to hodně ve zkratce, budiž mi odpuštěno.:-)

0 0
možnosti
VT

Věra Tydlitátová

21. 12. 2008 20:16
Re: Zajímavé povídání.

Není nad legraci;-D

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

21. 12. 2008 16:42
Mě to zajímá

Děkuju autorce za poučení. Mě to narozdíl od pode mnou diskutujícího zajímá a to dost.

A ještě bych mu (pode mnou diskutujícímu) chtěl říci, ať si netroufá tvrdit, co si kdy a o čem myslí většina. Zbytečně tak prozrazuje vlastní hloupost.

Přeji mu i já hezké svátky, i když si myslím, že člověk, který někomu přeje to nejhorší, nedokáže prožít jakékoliv štěstí.

0 0
možnosti
VPB

Jadyk

21. 12. 2008 18:19
Re: Mě to zajímá

BTW.Nikoho jsem se na nic neptal. Jen jsem chtěl autorce ukázat, jaké to je když někdo zesměšňuje něčí názor, ať už jakýkoliv a to ještě ne kvůli obsahu, ale pravopisu. Vaše přání hezkých svátků si strčte do té želvy, co jí máte v profilu. ;-) Když se podívám na tu sbírku VIP: emigrantů, imigrantů, co sledují pouze ČT 2, milují Havlovy hry a naše i světové etnické menšiny a jeden druhého tu chválí a opěvují, tak už vím, proč jsem přestal blogovat.

0 0
možnosti
VPB

Jadyk

21. 12. 2008 14:25
Pí.Tydlidátová

Zlobíte se, když Vás někdo v diskuzi pohaní, ale sama tak činíte v jiných diskuzích. Na blogu je důležitý obsah, ne forma. Troufnu si tvrdit, že většinu lidí naprosto nezajímá, kdy si židé zapalují nějaké svíčičky a proč a celkem by mě zajímal i náklad Vašeho bestseleru Šáší v antkavariátu. Zkuste to spíš napsat do Jerusalem Post... :-P Jo a  nějaká ta pravopisná chyba by se u Vás také našla. Hnusné svátky, ať už jakékoliv. Vlastimil

0 0
možnosti
  • Počet článků 427
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3415x
Jsem