Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Konečně někdo, kdo by mi mohl vysvětlit, jako mohl Hejdánek studovat filozofii za stalinismu? Tehdy přece bylo všechno marxistické, předpokládám, že studoval marxismus-leninismus a v rámci toho asi starověkou filozofii? Díky za odpověď. Kritika filozofky paní Hogenové mě překvapila - souhlas taky se mi její řeči zdají podezřelé, ale to mě u českých filozofů moc nepřekvapuje - přišli s něčím podstatně originálním po Patočkovi? Asi těžko.

0 0
možnosti
JL

A co se týče vyjádřen í, že ezoterické a jiné obskurní časopisy používají stejné terminologii jako pí H. - proč to paní Tydlitátové čte, když je to obskurní? Nebo jí jen někdo referuje, že obskurní plátky takto píší, aby se s tím nemusela špinit?

2 1
možnosti
MP

Soumrak normalizačních disidentů.

Doufám, že po vzoru Slovenska vypovíme Radě Evropy Istanbulskou úmluvu https://www.krestandnes.cz/caputova-informovala-radu-evropy-ze-slovensko-nebude-ratifikovat-istanbulskou-umluvu/

Bojujete staré boje, paní autorko, a těm novým nerozumíte. A co je ještě horší, že po vzoru komunistů hledáte slabá místa v životě svého oponenta, abyste ho mohla veřejně dehonestovat. Místo argumentace se odvoláváte na své staré zásluhy. :-(

2 0
možnosti
ZH

Argumentace již bylo požehnaně. Zdá se, že jste nečetl článek celý a pozorně. Myslím, že byste hlásal zničit Istanbulskou smlouvu, i kdyby bylo prokázáno, že je pravdivá a potřebná. Jste přesvědčen a čemusi věříte a nikdy se toho nepustíte. Řekněte, co by pro vás mohlo být argumentem, abyste měl tu smlouvu rád nebo ji vzal na milost?

0 1
možnosti
ZH

Mluvíte mi z duše. všechno je to ještě vážnější. Absolvoval jsem filosofické kurzy u prof Hogenové. Byly zábavné a dlužno říci, že ona tu fenomenologii prostě umí. Rozhodně vykládat. Ale její víra je zaklesnuta hluboko v temném Heideggerovství. Paní profesorka si na rozdíl ode mne nemyslí, že by tolerance nacismu byla H. ke škodě. Možná v tom ani není úplně špatný úmysl. Její tendence ke kritice současné společnosti jako jednostranné páky k výkonu také vyvolává mnoho sympatií. Tak kde je vlastně problém? Za svou rudou minulost vykonala pokání, kdy se přiznala ke své lidské slabosti, kdy nevzdorovala, ale spolupracovala. Nyní se žádné perzekuce obávat nemusí a vrací se ke svému skutečnému levicovému přesvědčení, které paradoxně nachází dokonce až v H. Ale když si konečně přiznáme, že v H. koexistenci s nacismem musela být někde etická chyba, navzdory úžasnému intelektu, nebude to zas až takové překvapení. Myslím, že se svých marxistických představ nevzdala, našla si je všude, kde potřebovala. Její účast na vámi jmenovaném semináři je pro mne hlubokým rozčarováním. A nejde o dezorientaci! je to doslova smutné. :-(R^!!

2 0
možnosti
  • Počet článků 427
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3415x
Jsem