Pohádka o pouštních démonech a o nedůvěře

Sestry démonky, proč se tak divně díváte? Proč se ptáte, co se přihodilo nad travnatými pláněmi u Východních hor? Poslaly jste mě najít našeho bratra, démona stepí, vyslaly jste mě, abych vyhledala dávno ztraceného syna naší matky, abych jej nalezla a vyzvala k návratu domů.

Letěla jsem nad trávou plnou kosatců a sasanek, nad stepí pod Východními horami, sestry mé, letěla jsem a pro radost z toho letu a pro potěšení stvořila jsem si tělo v podobě lidské, ale křídla jsem si stvořila jako křídla pelikána. To abych se mohla nohama dotýkat šafránů a tulipánů ve stepi východní.

Nezazlívejte mi, sestry mé, démonky mocné, že jsem snad zanedbala své hledání, že jsem snad příliš dlouho spočívala u potoků mezi vrbami. Opravdu jsem letěla nad pustinou, neklamu vás. A vskutku jsem nalezla bratra našeho dávno ztraceného, syna matky naší, opravdu jsem jej uviděla, jak letí nad stepí a také on utvořil si tělo lidské, aby se mohl těšit z purpurových kosatců. Letěl přede mnou, křídla si stvořil blankytná a pod jejich údery ohýbaly se stvoly trávy.  

Vzlétla jsem výše a viděla jsem ho pod sebou po pravé ruce, ohlédl se a zasmál se šťastně, obrátil ke mně svou tvář a natáhl ruku, byl však příliš daleko. Prudce jsem máchla křídly, opřela se jimi do teplého vzduchu, dohnala jsem pouštního démona, naše ruce se potkaly. Smál se šťastně a volal. "Sestřičko má, démonko, dcero matky mé, pověz mi, přítelkyně, co dělají sestry a bratři, co dělají přátelé naši ve stepích na straně západní?"  

Sestry mé, nevím, kdy dříve zažila jsem tolik radosti, nikdy ode dnů dávnověkých, nebyla jsem tak šťastná. A naše prsty se propletly a smáli jsme se nad trávou, která pod námi tak rychle uplývala. A pak pravil on, démon, bratr náš: "Zdalipak jsi, sestro má, zdalipak jsi nesmrtelná, jako démoni bývají?" A z jeho prstů vyrostly spáry, ostré jako spáry orlí a proťaly moji ruku. A pravila jsem také já: "Zdalipak jsi, bratře můj, zdalipak jsi nesmrtelný, jako démoni bývají?" A zaťala jsem mu do dlaně drápy dravčí. A naše krev společně kanula jako déšť a navždy zbarvila stepní sasanky.

I objali jsme se, sestry mé, objali jsme se vysoko nad stepí, proťaly jsme svá těla ostrými zahnutými spáry, smáli jsme se a drásali se šupinami, ostny a dlouhými zuby. Bolest jsme cítili prudkou, protože jsme přijali těla, ale smrt jsme neznali, neboť jsme démoni věční. Smáli jsme se, ale do našich srdcí vstoupila pochybnost, hněv a výčitka: "Proč jsi pochyboval o mé nesmrtelnosti? Proč jsi pochyboval o mém vznešeném původu a rodu? Což si nevzpomínáš, jak jsme spolu kdysi za dnů pradávných létali pod nebesy? Proč jsi žádal tuto zkoušku?" A také bratr náš pohlédl na mne náhle s nekonečným smutkem a odvrátil pohled. "Proč jsi pochybovala, dcero matky mé, proč jsi i ty o mně pochybovala?" A mocnými údery svých blankytných křídel odlétl k Východním horám.

Autor: Věra Tydlitátová | pondělí 22.9.2008 7:00 | karma článku: 14,59 | přečteno: 843x
  • Další články autora

Věra Tydlitátová

Válečná zranění

Na dohled od našich klidných domovů vybuchují rakety, umírají nevinní. Jsme svědky nepředstavitelných zvěrstev. Znala jsem pár lidí, kteří prošli válkou.

8.11.2022 v 10:21 | Karma: 8,60 | Přečteno: 121x | Diskuse| Miniblogy

Věra Tydlitátová

Alexandr Meň, světlo v temnotách smutné Rusi

Před třiceti dvěma lety 9. září 1990 byl zabit Otec Alexandr Vladimirovič Meň. Zatímco u nás je znám především v určitých kruzích duchovních a věřících, v Rusku je některými lidmi považován za svatého.

9.9.2022 v 9:50 | Karma: 11,96 | Přečteno: 286x | Diskuse| Ostatní

Věra Tydlitátová

Zklamaly elity národa?

Narazila jsem na zajímavou otázku, zda selhává elita národa, když se nechce postavit zlu ve společnosti. Že nechce jít do politiky...

16.8.2022 v 11:16 | Karma: 19,27 | Přečteno: 599x | Diskuse| Ostatní

Věra Tydlitátová

Putlere, blíží se březnové ídy

Když člověk trochu zná dějiny a myslím, že na vojenských akademiích se důležité bitvy také studují, vidí zajímavé příklady, ze kterých se asi Putler a jeho generálové zjevně nepoučili:

12.3.2022 v 17:03 | Karma: 29,86 | Přečteno: 930x | Diskuse| Ostatní

Věra Tydlitátová

Po volbách

Uvědomuji si, že vítězství demokratů ve volbách je dost vratké, ti voliči Ano, SPD a ani ti s tzv. propadlými hlasy nikam nezmizeli, naopak se mohou nebezpečně radikalizovat a sjednotit.

13.10.2021 v 11:33 | Karma: 19,54 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

  • Počet článků 427
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3415x
Jsem